Naše spolupracovnice Iva z Chomutova se s námi podělila o svůj čerstvý nepříjemný příběh se šťastným koncem z její letní dovolené v Turecku. V praxi si potvrdila heslo, které doporučuje i klientům: „Bez cestovního pojištění ani ránu“.

Přečtěte si její pravdivý příbeh

Koncem července jsem se vydala s rodinou na týdenní dovolenou v Turecku. Po dvou dnech strávených na pláži a u bazénu jsme si chtěli pobyt zpestřit a zažít nějaký ten adrenalin. Rozhodli jsme se vyzkoušet tři nafukovací kruhy tažené za motorovou lodí (Ringo).

K naší smůle nebyla ani po dlouhém čekání volná loď přímo na Ringo, a proto nás nakonec zahákli za loď větší, která byla určena na úplně jiné aktivity. Bohužel řidič člunu nepřizpůsobil styl jízdy jejímu většímu výkonu, a tak jsme se mu všichni tři utrhli po pár minutách na moři. Hákem nás nějakou dobu lovil, pak jsme se vydali na druhý, osudný pokus.

Řidič nám chtěl dopřát kolotoč, během něhož jsem vypadla přímo do silného proudu vln a nesnesitelné otřesy mi házely hlavou. Najednou jsem ucítila velké křupnutí v krku a následně dokonce krev v ústech. Rychle jsem mávala a křičela STOP na řidiče. Vylovil mne na loď. Hlava se mi motala a táhla mě dozadu. Měla jsem pocit, že kdybych neměla záchranou vestu, utopila bych se. Po zakotvení na pláži se můj stav bohužel nelepšil, a tak mě přítel odvedl k hotelovému lékaři. Toho nejdříve zajímalo, zda mám cestovní pojištění a vyšetření začalo teprve, až když ho přítel donesl.

Tlak jsem měla tak nízký, že jsem si musela lehnout. Dostala jsem límec a byla přepravena sanitou do nemocnice vzdálené asi 35 km od našeho hotelu. Následně jsem byla odvedena na rentgen, kde bylo zjištěno vymknutí čtvrtého a pátého krčního obratle. Hospitalizována jsem byla do druhého dne a byl jsem napojena na kapačkách. Bohužel jazyková bariéra byla veliká, jelikož tureckým lékařům není skoro rozumět. Zavolala jsem proto delegátce, která odmítla přijet a osobně mi pomoci.

Dále jsem volala na asistenční službu pojišťovny AXA ASSISTANCE, u níž jsem měla sjednané cestovní pojištění (za 179 Kč na celý týden). Na pojišťovně mi byla, na rozdíl od delegátky, poskytnuta skvělá pomoc k nezaplacení. Pomohli mi při komunikaci s lékaři a se zpětným překladem a znamenali pro mne také velkou psychickou pomoc. Byla jsem ubytovaná na nadstandardu, přítel tam mohl spát se mnou a bylo mu stejně jako mně podáváno jídlo.

Druhý den, kdy mě měli po vizitě pouštět zpět do hotelu, nemocnice vymýšlela vše možné, jen aby mě co nejvíce zdržovala. Turecko není v EU a všechny nemocnice se na turistech snaží tzv. vydělávat, a tak provádí všechna možná vyšetření, aby bylo vyčíslení léčby co největší. Nikdy proto neodevzdávejte cestovní pas, jinak vás drží doslova jako rukojmí.

Někdy po obědě mi nakonec (po opět skvělé komunikaci ze strany pojišťovny) bylo na převoz zpět do hotelu přistaveno auto. Zdálo by se, že náš dramatický dovolenkový příběh končí, ale bohužel tomu tak nebylo.

Drama nekončí

V době mého odjezdu z nemocnice mi zavolal bratr, že naší maminku odvezla záchranná služba do nemocnice vzdálené 70 km od nás. Maminka zkolabovala na místních trzích. Tělo měla v křeči a nemohla ničím hýbat. Skončila na oddělení JIP na kapačkách a přístrojích, kam nás ani nemohli pustit. Nevěděli jsme, co se děje, a přes další naléhání na delegátku nám i tentokrát odmítla osobně pomoci. Pouze zavolala do nemocnice, aby zjistila, co se děje, přičemž nám oznámila, že jim sama nerozumí.

Opět jsem proto volala do AXA ASSISTANCE, jejíž pracovníci mi se vším pomáhali a komunikovali s nemocnicí. Vypravili jsme se za maminkou, které bylo prováděno EKG, EEG, magnetická rezonance, ultrazvuk žil a tepen. Některá vyšetření i několikrát za pobyt. Maminka strávila v nemocnici celý zbytek dovolené (4 dny). Finální diagnózou bylo přehřátí, dehydratace a celkového vyčerpání organismu. Naštěstí jsme všichni odletěli v pořádku domů.

Turecké nemocnice jsou na vysoké úrovni, měli jsme tam opravdu komfort, jen doufáme, že už se nám nikdy nic takového nestane. Delegátka selhala na celé čáře, nepřijela osobně pomoci ani jednou. Naopak tímto posíláme veliké díky pojišťovně AXA ASSISTANCE. Hlavně za psychickou podporu, pomoc s tlumočením a za velmi profesionální jednání. Bez cestovního pojištění do ciziny ani ránu.

Kromě asistenční služby nám cestovní pojištění také samozřejmě ušetřilo nemalé náklady za léčbu a hospitalizaci.

Celkové náklady na moje ošetření a pobyt v nemocnici činily 1 324 EUR (cca. 35 000 Kč). Celkové náklady na maminčinu hospitalizaci a veškerá ošetření se vyšplhali na závratných 6 757 EUR (cca. 175 000 Kč).

Obě tyto částky v plné výši uhradila naše pojišťovna a my jsme tak díky „pár kačkám“ za cestovní pojištění ušetřili statisíce.

Uzavřít cestovní pojištění se mi tedy mnohonásobně vyplatilo a navíc šlo uzavřít snadno, on-line a klidně bezprostředně před cestou na letiště. Zkuste to také zde.

Zaujal nebo pomohl vám náš článek, podělte se o něj s přáteli.